Well hello Karhusaari (bear island) and Westend beach route, it's been a while since our last meeting 🌞 Running has never really been my favourite activity and after running quite frequently through the last (Finnish! 🇫🇮🌨❄💨) winter, I have been bit less eager to run this summer. But it felt great again 💪So much more fun to run with a friend , especially with a good one. So thanks again hannamarikoivula for persuading me to join you today 🙏❤ #running #instarun #instarunners #talkandrun #thisisfinland #espooliikkuu #toomuchrunning😂
Mitä on järkevä CrossFit-ohjelmointi?⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Järkevä CrossFit-harjoittelu perustuu lajianalyysiin ja fyysisen harjoittelun perusperiaatteisiin,⁣⁣⁣ sekä välttää yleisimmät CrossFit-ohjelmoinnin sudenkuopat⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ CrossFit-valmennuksemme perustuu laji- ja tavoiteanalyysiin ja fyysisen harjoittelun⁣⁣⁣ perusperiaatteisiin, sekä suhtautuu kriittisesti menetelmiin, jotka ovat vuosikymmenien aikana⁣⁣⁣ hyväksi havaittujen valmennusopillisten ja kuormitusfysiologisten oppien vastaisia.⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Seuraavaksi kerron tarkemmin mitä lajianalyyseistä selviää, miten CrossFitin lajianalyysit⁣⁣⁣ ohjaavat ohjelmointiani, mitkä ovat fyysisen harjoittelun perusperiaatteet, ja miten pyrin⁣⁣⁣ selättämään yleisimmät CrossFit-ohjelmoinnin haasteet.⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ CrossFitin lajianalyysi⁣⁣⁣ Fyysisen harjoittelun ohjelmointi alkaa aina lajianalyysin tutustumisella, sillä ilman sen⁣⁣⁣ tuntemista on mahdotonta harjoittaa CrossFitissa vaadittuja fyysisiä ja psyykkisiä ominaisuuksia⁣⁣⁣ muuten kuin arvaamalla.⁣⁣⁣ ⁣⁣ Lajianalyysistä selviää esimerkiksi mitä lihaksia lajissa käytetään, mitä fyysisiä ominaisuuksia⁣⁣⁣ tarvitaan, kuinka pitkiä suorituksia tehdään ja kuinka pitkillä palautumisajoilla.⁣⁣⁣ ⁣⁣ Lajianalyysien mukaan CrossFit on monipuolinen laji, jossa hyvään suoritukseen ovat⁣⁣⁣ yhteydessä erityisesti henkilön maksimivoimaominaisuudet, lajikokemus, maksimaalinen⁣⁣⁣ anaerobinen teho ja aerobinen kestävyys (Pasanen, 2016; Stenman 2014; Butcher ym. 2015;⁣⁣⁣ Martínez-Gómez ym. 2019; Bellar et al. 2015).⁣⁣⁣ ⁣⁣ Dexheimer ym. 2019 tutkivat muutamia yksittäisiä CrossFit-lajeja. Suositun Fran-harjoituksen⁣⁣⁣ suoritusaikaan oli voimakkaimmin yhteydessä koehenkilön takakyykyn yhden toiston⁣⁣⁣ maksimipaino. Nancy-harjoituksen suoritusaikaan oli voimakkaimmin yhteydessä henkilön⁣⁣⁣ maksimaalinen hapenottokyky.⁣⁣⁣ ⁣⁣ Lue lisää blogista. Linkki biossa.⁣⁣ ⁣ #näyttöönperustuvavalmennus #evidencebased #personaltraining #personaltrainer#fysiikkavalmennus #fysiikkavalmentaja #CrossFit #kuntosali #sali #valmennuskeskusnewton#newtonphysics #itsallaboutphysics #newtonfamily #poweredbytruecoach #Espoo#Espooliikkuu #Kilo #Nuijala #Leppävaara⁣ ⁣⁣
Mitä on järkevä CrossFit-ohjelmointi?⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Järkevä CrossFit-harjoittelu perustuu lajianalyysiin ja fyysisen harjoittelun perusperiaatteisiin,⁣⁣⁣ sekä välttää yleisimmät CrossFit-ohjelmoinnin sudenkuopat⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ CrossFit-valmennuksemme perustuu laji- ja tavoiteanalyysiin ja fyysisen harjoittelun⁣⁣⁣ perusperiaatteisiin, sekä suhtautuu kriittisesti menetelmiin, jotka ovat vuosikymmenien aikana⁣⁣⁣ hyväksi havaittujen valmennusopillisten ja kuormitusfysiologisten oppien vastaisia.⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Seuraavaksi kerron tarkemmin mitä lajianalyyseistä selviää, miten CrossFitin lajianalyysit⁣⁣⁣ ohjaavat ohjelmointiani, mitkä ovat fyysisen harjoittelun perusperiaatteet, ja miten pyrin⁣⁣⁣ selättämään yleisimmät CrossFit-ohjelmoinnin haasteet.⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ CrossFitin lajianalyysi⁣⁣⁣ Fyysisen harjoittelun ohjelmointi alkaa aina lajianalyysin tutustumisella, sillä ilman sen⁣⁣⁣ tuntemista on mahdotonta harjoittaa CrossFitissa vaadittuja fyysisiä ja psyykkisiä ominaisuuksia⁣⁣⁣ muuten kuin arvaamalla.⁣⁣⁣ ⁣⁣ Lajianalyysistä selviää esimerkiksi mitä lihaksia lajissa käytetään, mitä fyysisiä ominaisuuksia⁣⁣⁣ tarvitaan, kuinka pitkiä suorituksia tehdään ja kuinka pitkillä palautumisajoilla.⁣⁣⁣ ⁣⁣ Lajianalyysien mukaan CrossFit on monipuolinen laji, jossa hyvään suoritukseen ovat⁣⁣⁣ yhteydessä erityisesti henkilön maksimivoimaominaisuudet, lajikokemus, maksimaalinen⁣⁣⁣ anaerobinen teho ja aerobinen kestävyys (Pasanen, 2016; Stenman 2014; Butcher ym. 2015;⁣⁣⁣ Martínez-Gómez ym. 2019; Bellar et al. 2015).⁣⁣⁣ ⁣⁣ Dexheimer ym. 2019 tutkivat muutamia yksittäisiä CrossFit-lajeja. Suositun Fran-harjoituksen⁣⁣⁣ suoritusaikaan oli voimakkaimmin yhteydessä koehenkilön takakyykyn yhden toiston⁣⁣⁣ maksimipaino. Nancy-harjoituksen suoritusaikaan oli voimakkaimmin yhteydessä henkilön⁣⁣⁣ maksimaalinen hapenottokyky.⁣⁣⁣ ⁣⁣ Lue lisää blogista. Linkki biossa.⁣⁣ ⁣ #näyttöönperustuvavalmennus #evidencebased #personaltraining #personaltrainer#fysiikkavalmennus #fysiikkavalmentaja #CrossFit #kuntosali #sali #valmennuskeskusnewton#newtonphysics #itsallaboutphysics #newtonfamily #poweredbytruecoach #Espoo#Espooliikkuu #Kilo #Nuijala #Leppävaara⁣ ⁣⁣
𝗛𝗘𝗜𝗠𝗢 𝟮𝟬𝟮𝟬/𝟮𝟭 - #52 Eetu Manninen — Viime kausi meni loukkaantumisen ja siitä kuntoutumisen takia sivu suun, mutta nyt Manninen on valmiina esiintymään Tiipiillä Heimon väreissä! Tällä hetkellä varusmiespalvelustaan Urheilukoulussa suorittava vuonna 2000 syntynyt monipuolinen pelaaja nähtiin viime kaudella jo usein Otahallilla myös fläppitaulu kädessä Heimon 07-poikien kanssa. 💛🖤 — 🎙 ”Sarjan starttaus lähenee ja on ihan mahtava fiilis päästä taas salibandyn täyteiseen elämään! Mahtava nippu kasassa tulevalle kaudelle ja varmasti pystytään tarjoomaan katsojillekin heti kauden alusta viihdyttävää tekemistä!” - eetumanninen — 🎟 2020/21 kausikortit myynnissä Floudissa! 🎁 Fanituotteet löydät Heimo Shopista! — #Heimo #Fliiga #Salibandy #EspooLiikkuu #Floorball #Oxdog

Ladataan…